هنر نزد بیگانگان است و بس
نوشته شده توسط : محمد میرشکار

هنر نزد بیگانگان است و بس

ارتباط با فضایی ها

دانشمندان می گویند اگر روزی بتوانیم با بیگانگان فضایی ارتباط برقرار کنیم، هنرمندانی مانند ونگوک و باخ بیش تر مورد توجه آن ها قرار خواهند گرفت تا دانشمندانی مانند انیشتین و نیوتون. دانشمندان معتقدند هنر بیش تر از علم، نظر بیگانگان فضایی را به خود جلب خواهد کرد؛ زیرا هر نوع تمدن فرازمینی که بتوان با آن ارتباط برقرار کرد، از تمدن زمینیان بسیار قدیمی تر بوده و از نظر علمی بسیار پیشرفته تر خواهد بود.

این نظریه مدعی است؛ احتمالا انسان ها نمی توانند اطلاعات زیادی درباره علوم و ریاضیات _که بیگانگان از آن آگاه نباشند _ در اختیار آن ها قرار دهند. با این وجود، هنر و موسیقی منحصر به بشر بوده و می تواند برای بیگانگان جذاب باشد.

داگلاس واکچ – مدیر بخش پیام های بین ستاره ای – می گوید: آن ها می خواهند درباره ی ما چه چیزی بدانند؟ ما در جهان خود چه داریم که به آن ها عرضه کنیم؟ در صورتی که آن ها بسیار پیشرفته باشند، احتمالا قادر نخواهیم بود چیز زیادی از علم خود به آن ها بیاموزیم؛ اما می توانیم به آن ها بگوییم قرار گرفتن در چنین نقطه ی پرهراسی که در آن امکان تشخیص احتمال ادامه ی بقای بشر بسیار دشوار است چه احساسی دارد.

از نظر بیگانگان، آثار افرادی مانند باخ قابل لمس ترند؛ زیرا از هارمونی و نظم قابل قبولی برخوردار هستند.

وی در ادامه افزود؛ به احتمال زیاد تمدن های پیشرفته ی بیگانه با موضوعاتی از قبیل زندگی پایدار بدون آسیب رساندن به زمین و چگونگی آسیب وارد نکردن به نسل خود با سلاح های جنگی بیولوژیکی و فنی که نسل تمدن جوان و نوپایی مانند تمدن انسان ها را با خطر تهدید می کند کنار آمده اند. این تمدن ها حتی فراموش کرده اند زندگی کردن با آینده ای در ابهام، چه احساسی دارد. به همین دلیل بهترین راه برای نشان دادن این که انسان بودن و مانند انسان زندگی کردن چگونه است، آموختن موسیقی و هنر به آن هاست. با این همه به دلیل تفاوت های زیادی که میان دو تمدن وجود دارد، درک هنر زمینی برای بیگانگان می تواند بسیار سخت باشد. وی همچنین می گوید؛ باید آثار خود را به بهترین شکل براساس زبان و الگوهای ریاضیات که فراگیرتر است ارائه کنیم.

دانشمندان معتقدند قطعات موسیقی ماند قطعه ی «گلدبرگِ» باخ که مبتنی بر الگوهای ریاضیات است  می تواند برای بیگانگان فضایی قابل درک تر باشد. از نظر بیگانگان، آثار افرادی مانند باخ قابل لمس ترند؛ زیرا از هارمونی و نظم قابل قبولی برخوردار هستند.

در زمینه هنرهای دیداری نیز آثار نقاشانی مانند «پری – رافیلایت» به دلیل ساختار سه بعدی و عکس مانند، برای بیگانگان قابل درک تر خواهد بود. سث شوستاک – ستاره شناس و فضانورد ارشد عضو پروژه ی ستی – می گوید؛ اگر قرار بود تنها یک پرسش از بیگانگان بپرسیم، این سوال  که «آیا شما موسیقی دارید یا نه؟» بهترین پرسش ممکن می تواند باشد.

 

به نقل از: ماهنامه صنایع هوافضا





:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: